4 Nov 2019

CERAMAH ALAM REMAJA DAN ALAM SEKOLAH MENENGAH 2019


                Pada 14 OKTOBER 2019  telah diadakan Ceramah Alam Remaja Dan Alam Sekolah Menengah bertempat di Makmal Komputer SK Pasoh Satu, ceramah ini telah disampaikan oleh Puan Azriah Binti Mohd Azmir, Guru Bimbingan Dan Kaunseling Smk Datuk Undang Said Al-Jufri.
                Dengan adanya program seperti ini, diharapkan agar murid-murid Tahun 6 yang akan meningggalkan sesi persekolahan sekolah rendah mereka lebih bersedia dari segi fizikal dan mental sebelum melangkah ke sekolah menengah dan alam remaja yang merupakan satu tempat dan perkara baru bagi mereka. Pengetahuan sedia ada tentang sesuatu perkara sebelum seseorang individu itu mengalami sendiri, akan membantu individu lebih bersedia dan melaluinya dengan tenang dan positif.
                Melalui pengisian ceramah yang diadakan ini juga, diharapkan ia dapat memberi motivasi dan inspirasi kepada murid-murid untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran baru di sekolah menengah dan menanam usaha dari awal persekolahan bagi mencipta kejayaan dan kecemerlangan diri di masa depan.

0 comments:

Catat Ulasan